לצאת מגבולות הגזרה: ציור אנימה - איך עושים את זה?

מי לא מכיר את סדרת האנימציה "פוקימון"? הדמויות של הסדרה במשך שנים כובשות את המסכים. הכירו את האנימה. אנימה זהו סגנון של אנימציה שמקורו ביפן. האנימה מאופיינת במגוון סגנונות אמנותיים, וכוללת מגוון רחב של ז'אנרים, כגון: סרטים, סדרות טלוויזיה ואינטרנט ומשחקי וידאו.

איך נולדה האנימה? איך הכל התחיל בעצם

תחום האנימה היפנית משתרע על פני תקופה ארוכה של כמעט מאה שנים. הוא מתחיל בתחילת המאה ה-20 עם עלייתה של תעשיית הקולנוע ביפן ועם פרסומו של הסרט "אחד מאחת" בשנת 1917, הסרט הראשון שבו נעשתה שימוש באנימציה יפנית. לאחר מכן, התפשטו סרטי אנימציה ביפן בשנות ה- 20 וה- 30, תוך שימוש בטכניקות מגוונות של אנימציה כמו אנימציה ידנית ואנימציה באמצעות ציורי דמויות על זכוכית.

אנימה התפתחה מתוך קומיקס יפני בשם "מנגה". הדמויות מתאפיינות בקווי מתאר ברורים, צבעים חיים, עיניים גדולות והבעות פנים מוגזמות. בשנות ה-90 וה-2000, האנימה היפנית התפשטה בעולם וזכתה לפופולריות עולמית מאוד. סדרת האנימציה של "פוקימון" הייתה אחת מההימורים הגדולים ביותר של התקופה, והפכה לאגדה עולמית בעולם הילדים והנוער. סדרות נוספות כמו "נארוטו"  ו"אטאק הגיגנטים", "דרגון בול" ו"מיאזקי", זכו לפופולריות עצומה ומצליחות עם קהל רחב.

הצטרפו לבוגרים שלנו
שהשתלבו בתעשייה בקלות

תוכנת אנימייט

עצבו הנפשות אינטראקטיביות למשחקים, ליישומים ולאינטרנט. הפיחו חיים בדמויות מצוירות ובבאנרים פרסומיים. צרו שרבוטים ואוואטארים מונפשים. והוסיפו עניין לתוכן לימודי מקוון ולעבודות אינפוגרפיקה. בעזרת Adobe Animate, תוכלו לפרסם במהירות את העבודות שלכם במספר פלטפורמות וכמעט בכל פורמט ולהגיע אל צופים בכל סוגי המסכים.

לוח גרפי - וואקום\אייפד

לוחות כמו Wacom או iPad מאפשרים לאמנים ומעצבים ליצור ולעבוד בצורה יצירתית ונוחה. ההבדל העיקרי בין לוחות גרפיים דיגיטליים לבין כלי כמו עט על נייר הוא היכולת להעביר את הציורים והגרפיקות הדיגיטליות ישירות למחשב. מציעים יתרונות כמו רגישות ללחצים ולזווית העט. הם מיועדים לאמנים דיגיטליים שרוצים ליצור עבודות דיגיטליות מדהימות בצורה יעילה ומדויקת.

למה דווקא אנימה יפנית?

האנימה היפנית פונה בדרך כלל לצעירים ולנוער, הסיבות לפופולריות הרחבה של האנימה היפנית בעידן המודרני מגוונות. חלק מהסיבות כוללות:

  • יכולת האנימה לחדור לתחומים רחבים של סיפורים וז'אנרים, כולל דרמה, קומדיה, פנטזיה, מדע בדיוני ועוד. כל אחד יכול למצוא את הסדרות והסרטים המתאימים לטעמו ולעניין האישי.
  • האנימה מציעה אותנטיות ומורשת יפנית. יש בה שימוש בשפת הגוף היפנית, בתרבות היפנית ובערכים מסורתיים של המדינה. זה מאפשר לצופים מחוץ ליפן לחוות ולהיכנס לתרבות יפנית באופן אותנטי ומרתק.
  • גרפיקת האנימה היפנית מושפעת על ידי הקומיקס היפני והסגנון הייחודי שלו. הקווים נקיים, הצבעים עשירים והתבוננות לפרטים הקטנים מעניקים לה אסתטיקה מיוחדת ומובנית.
  • הסיפורים המרתקים והמורכבים שבאנימה היפנית מאפשרים לצופים להתחבר לדמויות ולחוות את רגשותיהן וחוויותיהן. הם מציגים תיאורים מעמיקים של האדם, ובכך משפיעים על תחושת קרבה וזיקה אישית עם הסיפורים.
  • טכניקות מתקדמות של אנימציה ועיבוד דיגיטלי מקנות לאנימה היפנית איכות ומראה מעודכן, מה שמקנה לה יתרון טכנולוגי ואסתטי על פני סוגיות אנימציה אחרות.

רוצים להרשם?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

איך לצייר דמויות אנימה? קבלו טכניקות פשוטות ליישום

בשביל להבין איך לצייר דמות אנימה, ישנם מספר פרמטרים שחשוב לקחת בחשבון, כגון:  הבנת פרופורציות, הבעות פנים, שיער, תנוחות, ביגוד ואביזרים, צביעה והצללה, וגם אופי העלילה. הפרמטרים הבאים יוכלו לסייע לכם אם תהיתם איך לצייר גוף אנימה? איך לצייר שיער של אנימה?  וכמובן איך לצייר הבעות פנים.

איך לצייר גוף אנימה?

תחילה חשוב ללמוד את האנטומיה של דמות האנימה. יש להבין את הפרופורציות האופייניות לדמויות אנימה. כאמור, הראש גדול יחסית לגוף, עיניים גדולות והבעות פנים ברורות.

עקרון 1: פרופורציות

ראש וגוף: לרוב, ראש הדמות יהיה גדול יותר ביחס לגוף בהשוואה לפרופורציות אנושיות מציאותיות. דמויות אנימה רבות מחולקות ל-6 עד 8 ראשים (כלומר, גובה הגוף כולו הוא פי 6 עד 8 מגובה הראש).

עקרון 2: הבעות פנים

דמויות אנימה מאופיינות בהבעות פנים חיות ומגוונות שמבטאות רגשות בצורה מוגזמת לעיתים. חשוב לדעת לצייר את ההבעות השונות כמו שמחה, עצב, כעס, פחד ועוד. פרטי עיניים: העיניים משחקות תפקיד מרכזי בהבעת הרגשות. יש להוסיף ברק והצללות לעיניים כדי להעניק להן עומק.

עקרון 3: שיער

דמויות אנימה כוללות תסרוקות שונות ומגוונות עם תנועות חופשיות ונפח. חשוב ללמוד כיצד לצייר קווי שיער זורמים בצורה טבעית. כמו כן, יש להוסיף פרטים לשיער כמו קווים דקים וצללים יכולה להוסיף למראה המושך של הדמות.

עקרון 4: תנוחות ותנועות

תנוחות גוף: דמויות אנימה נוטות להיות דינמיות ופעילות. יש לצייר תנוחות ותנועות שמבטאות אנרגיה ותנועה.

שלד בסיסי: שימוש בשלד בסיסי של הדמות יכול לסייע לשמור על פרופורציות נכונות בכל תנוחה.

עקרון 5: ביגוד ואביזרים

בגדים: בגדים ואביזרים יכולים להוסיף המון לאופי הדמות. רצוי לצייר קיפולים, טקסטורות ותנועת בד.

אביזרים: יש לכלול אביזרים שיכולים להעשיר את הדמות, כמו תיקים, נשק, תכשיטים ועוד.

עקרון 6: צביעה והצללה

יש לצבוע בשכבות שונות חלקים שונים של הדמות.

הצללה והבהרה: השתמשו בהצללה והבהרה כדי להעניק לדמות מראה תלת-ממדי ותחושת עומק.

עקרון 7: אופי וסיפור

אופי הדמות: חשוב להעניק לדמות האנימה אישיות וסיפור רקע ולבטא זאת בעיצוב שלה. זה יכול לכלול הבעות פנים, בגדים, תנוחות וכו'.

סיפור רקע: כתיבת סיפור רקע קצר לדמות יסייע להבין כיצד הדמות נראית ומתנהגת.

עקרון 8: מחקר ולמידה

מחקר דמויות קיימות: למדו מדמויות אנימה קיימות. באיזה סגנון וטכניקות השתמשו יוצרים אחרים.

תרגול מתמשך: התרגול הוא המפתח להצלחה. ציירו דמויות שונות בתנוחות וסגנונות שונים כדי להשתפר מפעם לפעם.

התאהבתם בדמויות האנימה? רוצים לקחת צעד אחד קדימה את ההתמקצעות שלכם בתחום? אנו ב- blink מתמחים בלימודי עיצוב ומדיה חזותית. מעבירים קורסי איור ואיור דיגיטלי ברמה הגבוהה ביותר. אנו רואים בהקניית ידע ערך עליון ועל כן דואגים להעניק לסטודנטים שלנו חוויית למידה אישית ואינטימית בקבוצות קטנות. כמו כן, סטודיו Blink עוזר לכל מי שאהבתו ותשוקתו בתחום העיצוב והמדיה החזותית להשתלב בשוק ההייטק, הפרסום והקולנוע בארץ ובעולם. בואו לחוות את הקורס המקיף ביותר שלנו בתחום האנימה היפנית.

נשמח לייעץ טלפונית:051-5510031

schoolblink.info@gmail.com

או שתקפצו לביקור. כתובתנו: בן אביגדור 18 – קומה שנייה, ת"א

רוצים להרשם?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מורן ברק - איור דיגיטלי

בוגר בהצטיינות של המחלקה לתקשורת חזותית בשנקר ומאז סיום לימודיו מאייר לאנימציה, עיתונות וספרות ילדים ומבוגרים בארץ ובעולם. עוסק גם בקונספט ארט לגיימינג ואנימציה.  

בעל נסיון של 13 שנה בהוראת איור, בין היתר מלמד במחלקה לתקשורת חזותית במרכז האקדמי ויצו חיפה, לימודי החוץ של האקדמיה בצלאל ובמסלול הגיימינג של מכללת תלתן.

Tamar Dadon-Raveh - תמונה

תמר דדון רווה

  • בוגרת המחלקה לאנימציה בבצלאל, סרט הגמר שלה "מיטהפוליס" השתתף בפסטיבלים שונים בארץ ובעולם. מאז סיום הלימודים עבדה על מספר הפקות גדולות שקרו בארץ (Amazon Prime, Sony Pictures Animation, Yeti Farm) כאנימטורית. כפרילאנסרית עבדה על פיתוח סטוריבורדים עבור קליפים, פרסומות וסרטים חינוכיים לילדים (ערוץ הופ, אורן לביא, Blackboard studio, Argaman Creative).

אופק רוזוליו - מתרגל

  • בוגר לימודי איור דיגיטלי ואנימציה בתוכנת אנימייט. אופק מכיל צד יצירתי ביותר בכל הקשור ליצירה דיגיטלית וחוש טכני בתוכנות האנימציה. עולמות ה-2D הם הכיוון אליו הוא שואף ולכן יש הרבה מה ללמוד ממנו. יקח אתכם למסע של גילוי עצמי ובניית ביטחון שגם אתם יכולים ליצור!

ללמוד בלב התעשיה

סטודיו בלינק שוכן בלב תעשיית הקולנוע, הטלוויזיה והפרסומות בישראל. במתחם פועלות לא פחות מחמש חברות הפקה שונות, שני אולפני סאונד מהנחשבים ביותר, אולפן גרין סקרין, אולפן און ליין, ושניים מבתי ה-After Effects המוכרים והנחשבים ביותר בתעשייה כיום.

סטודיו בלינק מקיים קורסים בכיתות קטנות ונחשב כיום למרכז הלימוד עם יחס מורה-תלמיד הטוב ביותר. מחשבה רבה הושקעה בבחירת המיקום וגודל הכיתות במטרה למקסם את היכולת של התלמידים להקשיב וליישם את החומר הנלמד

רוצים להרשם?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם