הקורס מיועד לגיל 17 ומעלה בלבד
הנפשת דמויות
אנימציית דמויות בסגנון יפני
לימוד אנימציית דמויות מעניק את היכולת להפיח חיים בדמויות וליצור חיבור רגשי עם הצופים. התחום משלב יצירתיות וטכניקה, ופותח דלתות לעבודה בתעשיות מרתקות כמו קולנוע, טלוויזיה, משחקי מחשב ופרסום. עם הביקוש הגובר לתוכן מונפש, אנימציית דמויות היא מיומנות מבוקשת שמציעה קריירה דינמית ויצירתית.
לימודי ערב
30 מפגשים
אנימציית דמויות
הנפשת דמויות היא אמנות ייחודית שמטרתה להפיח חיים בדמויות ולעורר אצל הצופים חיבור רגשי וחוויית צפייה בלתי נשכחת. מה שמיוחד בהנפשת דמויות הוא השילוב של טכניקות טכניות עם יצירתיות ואמפתיה, המאפשרים לדמות להפוך ל"אמיתית" בעיני הצופה, גם כשהיא מצוירת או ממוחשבת.
- הבעות פנים ותנועות גוף – הנפשת דמויות דורשת הבנה עמוקה של תנועה טבעית והבעות רגשיות, כך שהן יעבירו אישיות, תחושות וסיפור בצורה משכנעת.
- יצירת זהות ברורה – כל דמות מונפשת מעוצבת ומונפשת כך שתשקף את האופי, הסיפור והרקע שלה. עיצובי שיער, בגדים, ותנועות ייחודיות הם חלק מהותי בתהליך.
- תזמון וקצב – תנועות הדמות מתוזמנות בצורה מדויקת כדי ליצור תחושת חיים, תוך שימוש בטכניקות כמו תאוצה, האטה ואפקטים של תנועה חלקה.
- שימוש בקול – שילוב של דיבוב, אפקטים קוליים וסנכרון עם תנועות הפה מוסיף רובד נוסף של מציאותיות לדמות.
- חיבור רגשי – ההנפשה מאפשרת לדמות להעביר סיפור ומסרים באופן ויזואלי, כך שהקהל יוכל להזדהות איתה ולהתחבר לעולמה הפנימי.
אמנות זו היא שילוב של טכנולוגיה, יצירתיות ופסיכולוגיה, והיא מהווה את הלב של סרטים, סדרות ומשחקים, שבהם דמויות מנפשות את העלילה והופכות אותה למוחשית עבור הקהל.
הצטרפו לבוגרים שלנו
שהשתלבו בתעשייה בקלות
אנימייט
Adobe Animate היא תוכנה ייחודית להנפשת דמויות, המשלבת פשטות עבודה עם יכולות מתקדמות. היא מאפשרת יצירת תנועות חלקות וטבעיות באמצעות כלים ייעודיים כמו Rigging ותזמון מדויק. התמיכה בפורמטים מגוונים, יחד עם אינטגרציה מושלמת עם תוכנות Adobe נוספות, מעניקה פתרון מקצועי ואידיאלי למעצבים ואנימטורים.
לוח גרפי - וואקום\אייפד
לוחות גרפיים כמו iPad ו-Wacom אידיאליים לאנימטורים של דמויות בזכות היכולת שלהם להעניק תחושת ציור טבעית ומדויקת. הם מציעים רמות רגישות ללחץ המאפשרות שליטה מלאה על קווי הציור והתנועה, לצד ממשק אינטואיטיבי המקל על עבודה ישירה על המסך. בנוסף, לוחות אלה תומכים בתוכנות מובילות לאנימציה, ומשפרים את הזרימה היצירתית בתהליך ההנפשה.
מה מציע הקורס
הקורס בנוי מ-20 שיעורים ו-12 תרגולים מובנים שמטרתם להקנות לסטודנטים ידע, מיומנויות ותהליך עבודה מקצועי בתחום האנימציה. הקורס מתחיל בהיכרות עם אנימה ואנימציה, כולל ההיסטוריה שלהם וההבדלים בין סגנונות. בהמשך מתמקדים ביסודות האנימציה כמו סטוריבורד, תזמון וקצב, ותוך כדי עבודה עם תוכנות מתקדמות כמו Adobe Animate ו-Premiere Pro.
במהלך הקורס הסטודנטים לומדים ומתרגלים:
תכנון ובנייה: ניתוח סצנות, יצירת סטוריבורד, תרגול רישום פוזות, והבנת יסודות התנועה והאווירה.
טכניקות אנימציה: לימוד ויישום 12 חוקי האנימציה, עבודה על קי פריימז, אינביטווינים ואנימציה ישירה.
כלים וטכנולוגיה: שימוש בתוכנות ליצירת דמויות, עריכת סצנות והוספת סאונד ואפקטים.
פרויקט גמר: עבודה על סצנה אישית מלאה הכוללת תכנון, סטוריבורד, אנימציה מלאה ועריכה מקצועית.
הקורס משלב בין ידע תיאורטי לתרגול מעשי, ומסתיים בצפייה וביקורת על תרגילי הסיום, יחד עם סקירה של תעשיית האנימציה בארץ ובעולם ואפשרויות הקריירה בה.
בואו ללמוד אנימנגה במכללת Blink. המכללת מעבירה את שיעוריה בכיתות קטנות ונחשבת כיום למרכז הלימוד עם יחס מורה-תלמיד הטוב ביותר. מחשבה רבה הושקעה בבחירת המיקום וגודל הכיתות במטרה למקסם את היכולת של התלמידים להקשיב וליישם את החומר הנלמד. מכללת Blink שוכנת בלב תעשיית הקולנוע, הטלוויזיה והפרסומות בישראל. במתחם פועלות לא פחות מחמש חברות הפקה שונות, שני אולפני סאונד מהנחשבים ביותר, אולפן גרין סקרין, אולפן און ליין, ושניים מבתי הפוסט המוכרים והנחשבים ביותר בתעשייה כיום.
תמר דדון רווה - אנימה
- בוגרת המחלקה לאנימציה בבצלאל, סרט הגמר שלה "מיטהפוליס" השתתף בפסטיבלים שונים בארץ ובעולם. מאז סיום הלימודים עבדה על מספר הפקות גדולות שקרו בארץ (Amazon Prime, Sony Pictures Animation, Yeti Farm) כאנימטורית. כפרילאנסרית עבדה על פיתוח סטוריבורדים עבור קליפים, פרסומות וסרטים חינוכיים לילדים (ערוץ הופ, אורן לביא, Blackboard studio, Argaman Creative).
שגיב קניון - מתרגל
- בוגר תואר בעיצוב ופיתוח משחקי מחשב, עם התמחות ביצירת חוויות משחק יצירתיות ודינמיות. גרפיקאי ואנימטור במהלך שירותו הצבאי, שם עסק בפיתוח תכנים חזותיים למערכות טכנולוגיות מתקדמות, וכן ממשיך לתרום במסגרת שירות המילואים. כיום מעצב משחקים בחברת DIC Technology, ומתמקד בפיתוח עולמות, דמויות ואנימציות עבור משחק הרשת המצליח "מיקמק", המשמש פלטפורמה מובילה לילדים בישראל.
ללמוד בלב התעשיה
מכללת Blink נמצאת בלב תעשיית הקולנוע, הטלוויזיה והפרסומות בישראל. במתחם פועלות לא פחות מחמש חברות הפקה שונות, שני אולפני סאונד מהנחשבים ביותר, אולפן גרין סקרין, אולפן און ליין, ושניים מבתי ה-After Effects המוכרים והנחשבים ביותר בתעשייה כיום.
מכללת Blink מעבירה את מסלולי הלימודי שלה בכיתות קטנות ונחשב כיום למרכז הלימוד עם יחס מורה-תלמיד הטוב ביותר. מחשבה רבה הושקעה בבחירת המיקום וגודל הכיתות במטרה למקסם את היכולת של התלמידים להקשיב וליישם את החומר הנלמד